6 مزایای بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک و متوسط

6 مزایای دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل کوچک و متوسط

بازاریابی دیجیتالی به استارتاپ ها و مشاغل کوچک و متوسط این امکان را می دهد تا از مشتریان خود به نحوی که قبلاً نمی توانستند مراقبت کنند. به عنوان مثال ، 57 درصد از شرکت ها از طریق وبلاگ شرکت خود مشتری دریافت کرده اند ، در حالی که 67 درصد از شرکت های تجاری به مصرف کننده از طریق فیس بوک یا اینستا گرام مشتری به دست آورده اند.

بر اساس این ارقام ، واضح است که استراتژی های بازاریابی آنلاین می تواند برای مشاغل معجزه کند. در این مقاله ، بررسی می کنیم که چگونه بازاریابی دیجیتال می تواند در بلند مدت به سود شما باشد.

6 راه بازاریابی دیجیتالی به پیشرفت شرکت های کوچک و متوسط ​​کمک می کند

1. جذب سرنخ های جدید در دیجیتال مارکتینگ

جذب مشتریان جدید یکی از بزرگترین چالش های استارتاپ ها و شرکت های کوچک و متوسط ​​است. سئوی محلی یکی از این راه ها برای گسترش دسترسی شما و کسب درآمد است. تحقیقات نشان می دهد که 72 درصد از مصرف کنندگان که جستجوی محلی را انجام داده اند.

Google My Business (GMB) یک ابزار رایگان و کاربرپسند است که مشاغل محلی را در جستجوی Google و Maps قابل مشاهده می کند. همچنین به مشتریان این امکان را می دهد تا درباره کسب و کار شما بازخورد مثبتی داشته باشند(همچنین باید این هم گفت که چند سالی است که ما را تحریم کرده اند و نمیتوانیم از گوگل بیزنس استفاده کنیم).

یک فهرست معمولی GMB شامل اطلاعات مربوطه است که هر مشتری احتمالی می خواهد از جمله شما به آنها دسترسی داشته باشد:

  • نام کسب و کار
  • محل
  • شماره تماس
  • ساعت کار فروشگاه
  • نظرات مشتریان
  • رتبه بندی ستاره ای

GMB یکی از عوامل تعیین کننده در رتبه بندی محلی است. اگر به دنبال ارتباط با جامعه محلی خود هستید ، به روزرسانی مداوم اطلاعات آنلاین خود از طریق Google برای کسب و کار می تواند دید جستجوی شما را افزایش داده و ترافیک بیشتری را به فروشگاه شما هدایت کند.

2. نرخ تبدیل خود را افزایش دهید

نرخ تبدیل به تعداد بازدیدکنندگانی گفته می شود که در وب سایت شما ، کمپین ایمیل ، صفحه رسانه های اجتماعی و سایر سیستم عامل ها اقدام کرده اند و چنین اقداماتی می تواند به شکل زیر باشد:

  • خرید محصول
  • اشتراک سرویس یا خبرنامه
  • ارسال فرم آنلاین

نرخ تبدیل همچنین بینش عملکرد کمپین شما را ارائه می دهد. نرخ تبدیل پایین اغلب نشان دهنده تجربیات ضعیف کاربران است. توجه دقیق به نرخ تبدیل می تواند به شما در تشخیص اشتباه شما کمک کرده و کمپین های خود را بیشتر بهینه کند.

نرخ تبدیل بالاتر به معنای فرصت های بیشتر برای فروش و مشارکت است. بدون تبدیل ، تمام تلاش های بازاریابی و ترافیکی شما هیچ معنایی نخواهد داشت.

استراتژی های بازاریابی دیجیتال مانند رسانه های اجتماعی و تبلیغات با پرداخت کلیک می تواند با افزایش رتبه های واجد شرایط به صفحه شما ، نرخ تبدیل را افزایش دهد.

3. به دست آوردن یک محیط رقابتی

با توجه به اینکه اکثر مصرف کنندگان برای جستجو و خرید محصولات به اینترنت مراجعه می کنند ، شانس خوبی وجود دارد که رقبای شما در حال حاضر آنلاین هستند. هرچه بیشتر همکاری با یک شرکت بازاریابی دیجیتال را به تأخیر بیندازید ، مشتریان بیشتری را در مقابل سایر شرکت ها از دست خواهید داد.

بازاریابی دیجیتال به سئو کسب و کار شما کمک می کند تا برجسته شود. وقتی مشتری احتمالی می خواهد درباره محصولات یا خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کند ، اولین کاری که انجام می دهد جستجوی آنلاین است. در حقیقت ، 49 درصد از کاربران می گویند از گوگل برای کشف یا یافتن محصول جدید استفاده می کنند. مصرف کنندگان امروز انتظار دارند که یک وب سایت کاملاً پاسخگو و حضور در رسانه های اجتماعی را مشاهده کنند. آنها همچنین ممکن است نظرات مشتریان را جستجو کنند تا بتوانند بهتر ارزیابی کنند که آیا نام تجاری شما ارزش تجارت دارد.

یکی از راه های جلوتر از رقابت ، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است. با بهبود رتبه بندی جستجوی خود ، شما اولین نامی هستید که یک مشتری در طول جستجوی Google پیدا می کند. هرچه بیشتر برای عبارات جستجوی مرتبط با صنعت قابل مشاهده باشید ، سرنخ ها و فروش بیشتری جذب خواهید کرد. اگر به نتایج سریعتر و قابل پیش بینی تری نیاز دارید ، بازاریابی PPC ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد. جستجوی پولی برای استارتاپ هایی که هدفشان سهم فوری بازار و آگاهی از نام تجاری است ایده آل است. بر خلاف سئو ، که سوددهی آن کمی طول می کشد ، PPC رشد فوری دید و پرس و جوها را ارائه می دهد.

به طور مشابه ، انتشار محتوای مفید و قانع کننده ، مانند وبلاگ ، فیلم و پادکست ، می تواند به ایجاد اعتبار و آگاهی از نام تجاری کمک کند. چنین محتوای قابل اشتراک گذاری موقعیت شما را به عنوان یک رهبر صنعت تقویت می کند و باعث می شود تا مشتریان به جای رقبای خود به شما اعتماد کنند.

4. ارائه خدمات به مشتریان در زمان واقعی

در عصر دیجیتال ، مصرف کنندگان نه تنها اطلاعات بهتری دارند ، بلکه نسبت به مشاغلی که انتظارات آنها را برآورده نمی کنند نیز انتقاد بیشتری دارند. آنها راه حل های سریع برای مشکلات خود می خواهند و اگر شرکتی نتواند پاسخ های خود را فوراً ارائه دهد ، به سادگی به سراغ برند های دیگری می روند. مصرف کنندگان مدرن می خواهند بتوانند با شرکت ها بر اساس شرایط خود تماس بگیرند. آنها به سمت برند هایی می روند که پشتیبانی 24 ساعته مشتری و کانال های ارتباطی انعطاف پذیر مانند ایمیل ، چت زنده ، رسانه های اجتماعی یا پیامک را ارائه می دهند.

وب سایت خود را به عنوان فروشنده 24 ساعته و 7 روزه در نظر بگیرید. صفحه پرسش و پاسخ شما به تنهایی یکی از ساده ترین روش ها برای جذب مشتریان جدید ، بهبود تجربه مشتری و صرفه جویی در وقت برای پاسخگویی به سوالات تکراری است. در اینجا نکاتی برای بهبود سوالات متداول وب سایت شما آمده است:

  • سوالات را به گونه ای به روز کنید که نیازهای بازار فعلی و نقاط دردناک را دقیقاً منعکس کند.
  • پاسخ ها را مختصر و خلاصه توضیح دهید. اگر نمی توان از پاسخ های طولانی تر اجتناب کرد ، برخی از متن ها را به ویدیوهای کوتاه و جذاب تبدیل کنید.
  • از ویژگی های پیشنهاد خودکار و سوالات متداول Google برای تعیین سوالات مورد نظر در صفحه پرسش و پاسخ خود استفاده کنید.

با مرتب کردن متن در قالب پرسش و پاسخ ، شما می توانید پاسخ های مورد نظر خود را برای بازدیدکنندگان راحت تر کنید. اگر بخش سوالات متداول شما بسیار آموزنده و خوب نوشته شده است ، ممکن است حتی در یکی از قطعات یا کادرهای پاسخ گوگل که شامل رتبه بندی و ترافیک جستجوی شما می شود ، ظاهر شوید.

به غیر از افزودن یک صفحه پرسش و پاسخ قوی ، راه دیگری برای تقویت عملکرد خدمات مشتری از طریق چت بات ها است. مشتریان خواهان پاسخ های فوری هستند و چت بات ها می توانند روز یا شب ، در هر کجای جهان که باشند ، به صورت لحظه ای از آنها پشتیبانی کنند. به این ترتیب ، بازدیدکنندگان می توانند فعالیت خود را به صورت یکپارچه در سایت شما ادامه دهند.

5. به راحتی عملکرد و اثربخشی کمپین را اندازه گیری کنید

برخلاف تبلیغات چاپی و تلویزیونی ، بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد موفقیت کمپین های خود را در زمان واقعی ردیابی کنید. ابزارهایی مانند Google Analytics به شما امکان می دهد معیارهای مختلف عملکرد را زیر نظر داشته باشید ، مانند:

  • ترافیک جدید و بازگشتی
  • منابع ترافیکی
  • میانگین زمان صرف شده در هر بازدید
  • نرخ بازگشت
  • برداشت ها
  • هزینه هر تبدیل
  • صفحات پربازدید

تعیین معیارهای تعامل و تبدیل در بسترهای سنتی بازاریابی بسیار سخت تر است. با بازاریابی دیجیتال ، می توانید نتایج را در عرض چند ساعت پس از اجرا مشاهده کنید. به دست آوردن بینش های ارزشمند در مورد کمپین های دیجیتالی شما به شما این امکان را می دهد که ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه. به این ترتیب ، می توانید مسائل را به سرعت شناسایی کرده و بر این اساس تنظیمات لازم را انجام دهید. داده ها همچنین به شما این امکان را می دهند که کمپین های بازاریابی شخصی و هدفمند را برای انواع خاصی از مخاطبان ایجاد کرده و در نهایت آنها را به مشتریان خرید تبدیل کنید.

6. از بازگشت بیشتر با حداقل هزینه لذت ببرید

بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط ​​بودجه ای برای خدمات بازاریابی سنتی پرهزینه مانند تبلیغات تلویزیونی ، رادیویی ، چاپی و بیلبورد ندارند. این به وضوح آنها را در برابر رقبا با پول بیشتر برای خرج کردن قرار می دهد. خوشبختانه ، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به خوبی اجرا شده هزینه های عملیاتی کمتری و بازدهی بیشتری را ارائه می دهد. این به شما امکان می دهد مشتریان را به طور موثر هدف گیری کرده و پیام های بسیار مرتبط را در زمان مناسب و در بستر مناسب ارسال کنید. و از آنجا که شما فقط کاربرانی را که به طور فعال به دنبال خدمات یا محصولات شما هستند را هدف قرار می دهید ، هم در وقت و هم در منابع خود صرفه جویی می کنید.

بازاریابی دیجیتال می تواند متناسب با هر بودجه ای طراحی شود. از سوی دیگر ، استراتژی های بازاریابی سنتی ، اغلب هزینه های توسعه ، تولید و انتشار را تعیین کرده اند. با تبلیغات آنلاین ، نیازی به هزینه انتشار اضافی ندارید ، زیرا اکثر کمپین ها عمدتا از طریق وب سایت و صفحات رسانه های اجتماعی شما انجام می شود. این بدان معناست که استارتاپ ها و شرکت های کوچک و متوسط ​​اکنون شانس بیشتری برای گسترش مخاطبان خود و تسلط بر بازار دارند.

بازاریابی آنلاین همچنین نیاز به تعهد مداوم دارد زیرا اکثر استراتژی های دیجیتال بسته به اهداف و بودجه فعلی شما در هر زمان قابل بهبود یا به روز رسانی هستند. این امر به شما کنترل بیشتری بر امور مالی شما می دهد و از هزینه های اضافی جلوگیری می کند. به طور مشابه ، اکثر سیستم عامل های بازاریابی ایمیلی به شما امکان می دهند برنامه خود را به راحتی ارتقا دهید.

از آموزش راضی بودین ؟
+1
1
+1
0
+1
0

سلام👋، من امید نوروزی هستم

ابتدا با وردپرس آشنا شدم و بعد از مدتی علاقه به برنامه نویسی پیدا کردم و حالا عاشق کدزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم

شاهکار جدید سازنده قالب وودمارت

قالب فروشگاهی با دمو دیجی کالا و اکالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *