نماد سایت طراحی سایت خانه سایت

آیا سئو وب سایت وردپرسی شما مناسب است؟

آیا سئو وب سایت وردپرسی شما مناسب است؟

آیا مطمئن نیستید که سئو سایت شما خوب است؟ آیا می خواهید بدانید چه چیزی مانع از کسب رتبه بالاتر در گوگل می شود؟ در این مقاله 8 نشانه گویای این نکته است که وب سایت وردپرس شما مشکل سئو دارد.

1.بارگذاری آهسته

به طور خلاصه ، اگر بارگیری بیش از 3 ثانیه طول بکشد ، 53 درصد از کاربران آنلاین سایت را ترک می کنند. ما به دسترسی فوری به اطلاعات عادت کرده ایم و می دانیم که وب سایت های دیگری نیز وجود دارند که اطلاعات را سریعتر ارائه می دهند. گوگل از وب سایت های سریع نیز قدردانی می کند (هدف آن نیم ثانیه است) و آنها را در رتبه بالاتری قرار می دهد.

برای اندازه گیری سرعت بارگذاری ، می توانید از ابزارهایی مانند GTmetrix یا PageSpeed ​​Insights استفاده کنید .

اگر متوجه شده اید که وب سایت وردپرس شما کند است ، در اینجا چند مرحله وجود دارد تا سرعت سایتتان را بهبود ببخشید.

هاست بهتری را انتخاب کنید

شما باید یک ارائه دهنده هاست را انتخاب کنید و بسته به اندازه وب سایت خود برنامه ریزی کنید. هاست کوچک و مشترک ممکن است برای وب سایت هایی که روزانه کمتر از 1000 بازدیدکننده دارند ، خوب عمل کند. با این حال ، اگر یک وب سایت عظیم دارید ، باید برنامه خود را برای مدیریت موثر چنین حجم ترافیکی افزایش دهید.

کاهش حجم تصاویر

تصاویر معمولاً سنگین تر از هر چیز دیگری هستند و معمولاً یکی از دلایل اصلی کند بودن سایت هستند. حجم عکس ها را بدون از دست دادن کیفیت به تنهایی کاهش دهید – از طریق فتوشاپ یا یک ابزار آنلاین رایگان مانند compresspngیا می توانید از افزونه هایی مانند EWWW Image Optimizer یا WPCompress استفاده کنید .

به حداقل رساندن فایلهای CSS و JS

CSS و JS و تعداد فایل های سایت خود را کاهش دهید. برای این کار دفترچه راهنمای ارائه شده توسط گوگل وجود دارد، شما می توانید برای انجام این کار به صورت دستی استفاده کنید، و یا شما می توانید از یک پلاگین مانند Autoptimize استفاده کنید. نکات کلیدی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

2.واکنشگرا یا رسپانسیو نبودن در موبایل و تبلت

تلفن های هوشمند احتمالاً به عنوان بخش بزرگی از زندگی ما به کامپیوتر تبدیل شده اند. می توانیم تصور کنیم که بدون لپ تاپ به تعطیلات رفته یا فقط در پارک قدم بزنیم. اما بدون گوشی های هوشمند می شود؟ همیشه باید به دستان ما چسبیده باشند. باز کردن قفل تلفن و جستجو سریعتر از آن است که منتظر بمانید تا کامپیوتر بارگزاری شود.

بنابراین ترافیک تلفن همراه در طول سال 1400 به طور مداوم به بیش از 50 درصد رسیده است ، به این معنی که شما ممکن است 50 درصد از ترافیک خود را از دست بدهید فقط به این دلیل که نسخه وب سایت خود را برای موبایل ندارید. وگرنه هیچ کس قرار نیست در وب سایت بماند تا روی اسلایدها و طرح بندی های مسخره ، هر چقدر هم که محتوا خوب باشد ، زوم کند.

شما می توانید یک طرح رسپانسیو به تنهایی ایجاد کنید. اگر نمی خواهید قالب سایت فعلی خود را تغییر دهید ، ممکن است منطقی باشد ، اما به دانش کد نویسی نیاز دارد و زمان و آزمایش زیادی طول می کشد.

همچنین می توانید از افزونه هایی مانند JetPack یا WP touch برای کمک به ایجاد نسخه موبایل با قالب سایت فعلی خود استفاده کنید. این کار بسیار ساده تر از این است که به تنهایی انجام دهید اما هنوز ساده ترین گزینه نیست.

اما بهترین انتخاب شما این است که به سادگی یک قالب رسپانسیو انتخاب کنید. وردپرس قالب های متعدد رایگان را ارائه می دهد که دارای طراحی رسپانسیو هستند. و تقریباً همه قالب های برتر نیز رسپانسیو هستند. مزیت اینجا این است که همه چیز توسط توسعه دهنده قالب کدنویسی و آزمایش شده است تا اطمینان حاصل شود که سایت شما در تلفن همراه عالی به نظر می رسد. بنابراین نیازی به انجام کارهای غیر ضروری ندارید.

3. ساختار URL گیج کننده است

URL های مرتب بیشتر برای الگوریتم ها مهم هستند نه خوانندگان. یک URL خوب باید شامل موضوع اصلی مقاله و کلمات کلیدی اصلی باشد زیرا ربات ها آن را همانطور که ما ، کاربران عادی ، عنوان ها را می خوانیم ، می خوانند. اگر url ها شامل اعداد و حروف تصادفی باشد ، ربات حتی به  صفحه سایت هم نمی رود.

با این حال ، به خاطر داشته باشید که کاربران نیز احتمالاً از پیوند مشخصی پیروی نمی کنند. بنابراین ، شما دو دلیل عالی برای بالا بردن سطح URL خود دارید.

ساختار لینک های ثابت

به منظور تغییر نحوه ایجاد URL ها ، به صفحه مدیریت سایت وردپرس مراجعه کنید ، به تنظیمات بروید و بخش مربوط به لینک های یکتا را پیدا کنید . تنظیمات شما در حال حاضر احتمالاً تاریخ و زمان است ، بهتر است نام نوشته قرار دهید.

URL های Slugs

آموزش درست کردن url سایت های وردپرس

با ساختار خود ، همچنین می توانید urlهای پست و صفحات را هنگام اضافه کردن محتوای جدید سفارشی کنید. هنگام ویرایش یک پست یا صفحه جدید ، فقط روی دکمه “ویرایش” در کنار لینک ثابت در بالای ویرایشگر کلیک کنید.

نکاتی وجود دارد که به شما در درک نحوه بهینه سازی بهتر URL ها کمک می کند :

همچنین برخی از افزونه ها وجود دارند که به شما نشان می دهند که url های شما مشکل دارد یا نه ، اما فقط استفاده از نکات سئو در بالا کمک بزرگی هستند.

4. موجود نبودن نقشه سایت یا XML

و بخش مهم هر وب سایت نقشه سایت XML است. این لیستی از انواع url ها است که ساختار کلی وب سایت شما را نشان می دهد تا موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را چک کنند و دسته بندی صفحات شما را شروع کنند. نقشه سایت برای هر وب سایت ضروری است و مهم این است که در ایجاد XML سایت خود فراموش نکنید.

در حالت ایده آل نقشه سایت محتوای سایت شما را به روشی طبیعی سازماندهی می کند. آن را به صورت درختی با شاخه در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، شما وبلاگ خود را دارید ، سپس پست های وبلاگ ، سپس برای آن پست ها ممکن است یک دسته ، نویسنده ، عنوان و غیره داشته باشید.

شما می توانید نقشه های سایت را به صورت دستی ایجاد کنید ، اما خوشبختانه برای ایجاد نقشه سایت وردپرس فقط به نصب یک افزونه نیاز دارید. اکثر افزونه های SEO شامل نقشه سایت XML هستند.

5. برچسب های عنوان نامناسب

نتایج در موتورهای جستجو به ترتیب پیوند ، برچسب عنوان ، توضیحات متا نمایش داده می شود. از آنجا که url ها معمولاً با یک فونت کوچک نوشته می شوند و اولویت اول کاربر نیست که به URL نگاه کند ، عنوان صفحه سایت را در ابتدا میبیند و کلیک میکند.

موتورهای جستجو قطعاً به عناوین توجه می کنند و حتی ممکن است سایت های پربازدید را در رتبه پایین تری قرار دهند ، فقط به این دلیل که برچسب عنوان آنها منعکس کننده محتوای مقاله نیست.

بنابراین ، سعی کنید عناوین خود را در 60 کاراکتر نگه دارید، از کلمات کلیدی سوء استفاده نکنید و نام برند یا نام سایت خود را در پایان اضافه کنید. توصیه اصلی این است که محتوای صفحه را بازتاب دهید: عناوین شوخ و خنده دار بیشتر دیده می شوند اما ممکن است بهترین گزینه برای رتبه بندی سئو  نباشند.

6. توضیحات متا

توضیحات متا بیشتر برای موتورهای ج

ستجو هست تا کاربران را هدف قرار دهد. این پیش نمایش محتوایی است که بر اساس آن کاربران تصمیم می گیرند که آیا صفحه سایت شما برای آنها مناسب است یا خیر. در نتیجه ، یک توضیح متا خوب ممکن است به شما به نرخ کلیک بالا تبدیل کند.

از آنجا که گوگل تمایل دارد صفحاتی را که بیشتر بازدید می شوند رتبه بندی کند ، استفاده از توضیحات متا راهی غیر مستقیم برای تقویت سئو شما است.

بنابراین توضیحات متا باید چگونه باشد؟

باید حدود 160 کاراکتر باشد ، شامل کلمات آسان و جملات کوتاه باشد و در واقع توضیح می دهد که صفحه شما در مورد چیست. یکی از بهترین توصیه هایی که ما با آن مواجه شده ایم این است که توضیحات متا را مانند یک عنوان تبلیغی ببینید: استفاده از افزونه می تواند بهینه سازی توضیحات متای شما را بسیار ساده تر کند.

7. تعداد کلمات کلیدی بسیار زیاد

موتورهای جستجو به اندازه خواندن و ارزیابی محتوا به انسان نزدیک نیستند. بنابراین آنها به دنبال ارتباط هستند و تعداد کلمات کلیدی با آن ارتباط دارد.

هنگامی که سئو برای اولین بار تبدیل به یک موضوع شد و الگوریتم ها ساده بودند ، وب سایت ها کلمات کلیدی زیادی را در یک مقاله می نوشتند.

امروزه چطور؟ امروزه باید از پر کردن کلمات کلیدی اجتناب کرد.

گوگل نه تنها برای مطالب مرتبط تر ، بلکه برای اطلاعات بهتر نیز تلاش می کند. استفاده زیاد از کلمات کلیدی در یک بلاگ کیفیت بلاگ را بسیار پایین می آورد، و متن بسیار غیر طبیعی می شود.

ممکن است بپرسید چه زمانی بیش از حد استفاده شده؟ خوب ، موتورهای جستجو اسرار خود را فاش نمی کنند ، اما معمولا در یک پاراگراف نباید 3 یا 5 بار از کلمات کلیدی استفاده کرد.

8. محتوای تکراری

تولید محتوا آسان نیست ، ما هم با شما هم عقیده هستیم. شما همیشه باید روندها را زیر نظر داشته باشید و برای نوشتن یا خلق وبلاگ تلاش کنید. با این حال ، بهتر است محتوای کمتری تولید کلید ولی کیفیت محتوا را بسیار بالا تر ببرید.

این فقط مسئله اصلی نیست. موتورهای جستجو به سادگی محتوای کپی شده را پایین ترین رتبه قرار می دهند و روبات ها متوجه می شوند.

گاهی اوقات محتوای تکراری در یک وب سایت وجود دارد. به عنوان مثال ، توصیفات محصول شما بسیار مشابه هستند یا دارای پارامترهای URL مشابه هستند. بنابراین ، سعی کنید توضیحات موجود در وب سایت را متمایز کنید و بررسی کنید که آنها با سایت های دیگر یکسان نباشند.

اگر شخصی محتوای شما را کپی کرد چه؟

و اگر شخص دیگری مطالب شما را کپی کرده است ، از ارسال پیام به او نترسید. می توانید از آنها بخواهید که برچسب منبع را به سایت اضافه کنند ، که اساساً اعتبار سایت شما را به عنوان منبع اصلی نشان می دهد. یا اگر می خواهید سایت متخلف محتویاتی را که از شما سرقت کرده اند حذف کند ، می توانید یک اخطار حذف برای گوگل ارسال کنید. هر دوی این روش های محکمی برای مقابله با محتوای تکراری در وب هستند.

– سئو یک فرایند مداوم و همیشگی است

سئو امروزه به آسانی سال های قبل نیست. با این وجود ، حذف تمام علائم ذکر شده در مقاله بسیار به شما کمک خواهد کرد. و می توانید اکثر آنها را با کمک هاست خوب و یک افزونه سئو مانند yoast مدیریت کنید ، که هر دو تلاش شما را برای بهینه سازی صفحه کاهش می دهد.

به طور خاص ، ما Yoast SEO را پیشنهاد میکنیم که می تواند به شما در تشخیص و رفع بسیاری از علائم هشداردهنده در نکات بالا کمک کند.

همچنین می توانید در یک سرویس آنلاین سئو مانند ahrefs یا Moz تهیه کنید تا سئو کلی شما را ردیابی ، مدیریت و بهبود بخشد. و همچنین می توانید از آنها برای پیگیری علائم هشدار دهنده سئو استفاده کنید.

از آموزش راضی بودین ؟
+1
0
+1
0
+1
0
خروج از نسخه موبایل