how-to-use-pop-ups-seo2

نحوه استفاده از پاپ آپ (pop up) بدون آسیب رساندن به SEO

بیایید یک چیز را از سر راه برداریم. پاپ آپ می تواند برای خوانندگان بسیار آزاردهنده باشد ، اما مورد علاقه مدیران وب سایت ها است.چالش واقعی در نمایش پاپ آپ (pop up) به روشی است که بیشترین تأثیر را در تبدیل و در عین حال مزاحم خوانندگان دارد. در این مقاله قصد داریم نحوه درست از پاپ آپ (pop up) بدون آسیب رساندن به SEO در وب سایت خود را بررسی کنیم.

چرا باید از پاپ آپ (pop up) استفاده کنید

پاپ آپ (pop up) ابزارهای خوبی برای جلب توجه خوانندگان و هدایت آن به مناطق یا محتوای وب سایت شما هستند. آنها می توانند مشتری را برای خرید محصول ، پرداخت هزینه خدمات ، ثبت نام در خبرنامه ، تمدید اشتراک و موارد دیگر ترغیب کنند.

همچنین می توانید از پاپ آپ (pop up) برای هدایت بازدیدکنندگان به هر دکمه فراخوانی برای اقدام ، اعلان و ارائه اطلاعات استفاده کنید.

نحوه طراحی یک پاپ آپ (pop up) که تبدیل می شود

همه پاپ آپ به یک اندازه در تبدیل موثر نیستند. نرخ تبدیل برای پاپ آپ با عملکرد بالا به طور قابل توجهی افزایش می یابد. بنابراین ، بیایید وقت بگذاریم تا بفهمیم چه چیزی در ایجاد یک پاپ آپ موثر است و نکات مهم در حین طراحی سایت و پاپ آپ چیست؟ در اینجا 8 جنبه یک پاپ آپ خوب را بیان میکنیم:

  1. یک تیتر جذاب و مرتبط که بلافاصله آنچه را که ظاهر می شود نشان می دهد.
  2. توضیح واضح که برای خوانندگان ضروری باشد. شما باید افشا کنید که پاپ آپ  شما برای چیست نه تنها به این دلیل که می تواند تبلیغات فریبنده تلقی شود مردم می خواهند بدانند روی چه چیزی کلیک می کنند. آیا می خواهید روی پاپ آپ  ای که فقط بدون جزئیات دیگر رایگان گفته شده کلیک می کنید؟ احتمالا نه.
  3. جذابیت بصری نیز کلید مناسبی است. از رنگ ها ، تصاویر و فونت هایی که برجسته هستند استفاده کنید فقط مراقب باشید که بیش از حد استفاده نکنید. گرافیک های درهم و بی معنی یا سبک های قدیمی می توانند شبیه هرزنامه جلوه دهند ، بنابراین هنگام ایجادپاپ آپ ، روند طراحی فعلی و همچنین ظاهر وب سایت خود را در نظر داشته باشید.
  4. پاپ آپ باید متناسب با زمینه صفحه وب سایت باشد که در آن ظاهر می شود. ابتدا باید از صفحه برای ایجاد ارزش استفاده کنید ، و سپس از آن مقدار برای ایجاد علاقه در پاپ آپ استفاده کنید. به عنوان مثال ، در یک صفحه وبلاگ ، می توانید از خوانندگان بخواهید که در وبلاگ مشترک شوند ، در حالی که در فروشگاه خود می توانید از آنها بخواهید که برای معاملات مشترک شوند .
  5. پاپ آپ شما باید در مکانی قرار گیرد که منطقی باشد. اکثر خوانندگان قصد ندارند قبل از خواندن هر چیزی در وبلاگ شما مشترک شوند ، بنابراین پس از اینکه صفحه را به نیمه رساندید ، یا زمانی که مقاله را به پایان رساندید ، یک پاپ آپ اضافه کنید.
  6. چیزی را ارائه دهید که برای خوانندگان ارزشمند باشد. کلیک بر روی پاپ آپ ارزش دارد. تخفیف ، دسترسی به محتوای ارزشمندتر ، عضویت رایگان ، لینک هایی برای مطالعه بیشتر می تواند برای بازدیدکنندگان ارزشمند باشد که بر روی پاپ آپ کلیک کنند.
  7. پاپ آپ باید لینک مستقیم به محتوای مورد نظر باشد. پس از کلیک بر روی پاپ آپ، خواننده نباید بارها کلیک کند یا چندین عمل را انجام دهد. اگر اشتراک خبرنامه را ارائه می دهید ، خوانندگان باید بتوانند اطلاعات خود را وارد کرده و در صفحه پیگیری مفید و مرتبطی که اشتراک را تأیید می کند یا حتی محتوای بیشتری را که ممکن است از آن لذت ببرند ، به اشتراک بگذارند.
  8. ایجاد عنصر کنجکاوی همچنین می تواند خواننده را مجبور به کلیک بر روی پاپ آپ کند. اما ، همانطور که قبلاً ذکر شد ، این عمل باید به چیزی ارزشمند منجر شود. بنابراین در حالی که یک تخفیف اسرارآمیز یا راهنمایی های “مخفی” برای موفقیت عالی است ، مطمئن باشید که به قول خود عمل می کنید.

در کنار این عوامل ، هنگام بررسی نحوه استفاده از پاپ آپ (pop up) ، باید به آمار توجه کنید. در حالی که ما می توانیم نکاتی را برای کمک به شما در ایجاد پاپ آپ به اشتراک بگذاریم ، نمی توانیم به شما بگوییم که دقیقاً چه چیزی برای وب سایت شما در صنعت خاص شما بهتر عمل می کند. از گزارش گیری یا تجزیه و تحلیل افزونه خود برای ردیابی پنجره هایی که در حال تبدیل هستند استفاده کنید و از آنجا پیشرفت کنید.

آیا گوگل وب سایت ها را با پاپ آپ (pop up)مجازات می کند؟

بستگی به این دارد که پاپ آپ باز شده شما مزاحم کاربر شده باشد. حتی اگر بتوانید پاپ آپ خود را به طور کامل بهینه کنید ، این بدان معنا نیست که کاملا درست عمل کرده اید و صفحات وب خود را با آنها پر کنید. برخی از بازدیدکنندگان به سادگی پنجره را می بندند و در صورت مشاهده یک پاپ آپ از وب سایت شما دور می شوند. برای اینکه بازدیدکنندگان در صفحات وب شما بیشتر بمانند و گوگل شما را در یک نتیجه خوب جستجو قرار دهد ، باید اطمینان حاصل کنید که پاپ آپ برای کاربر مزاحم نیستند.

از سال 1396 ، گوگل شروع به مجازات کردن پاپ آپ در صفحات وب تلفن همراه کرده که برای خوانندگان مزاحم است. گوگل می خواهد مطمئن باشد که دسترسی به محتوای ارائه شده به کاربران بدون توجه به دستگاهی که برای مرور وب استفاده می کنند ، آسان است.

روش های جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو دائما در حال پیشرفت هستند. امروزه ترافیک دستگاه های تلفن همراه از ترافیک کامپیوتر ها بیشتر است. با توجه به این رشد در ترافیک تلفن همراه ، گوگل فاکتورهایی را رتبه بندی می کند که بر تجربه تلفن همراه کاربر تأثیر می گذارد. دستگاه های تلفن همراه از روش های مختلف جستجو مانند جستجوی محلی و جستجوی صوتی استفاده می کنند. موتورهای جستجو تا حد زیادی تحت تأثیر این عادات جستجوی کاربران تلفن همراه قرار می گیرند. در حقیقت ، گوگل روی آورده به اول ایندکس کردن تلفن همراه، و در هر جستجو ، ربات های Google اکنون صفحات وب تلفن همراه شما را قبل از محتوای روی دسکتاپ شما بررسی می کنند.

برای دسترسی راحت تر محتوا به موبایل ، گوگل دستورالعمل های موبایلی را ارائه کرده است که توضیح می دهد پاپ آپ برای موبایل مفید است یا نه.

Google نمونه هایی ازپاپ آپ بدون مزاحمت را ارائه می دهد. پاپ آپ مشابه این ها خوب است و از نظر Google کاملاً قابل قبول است ،

  • پاپ آپ در پاسخ به الزامات قانونی مانند تأیید سن یا استفاده از کوکی ها. همین امر در مورد پاپ آپ که برای دسترسی به محتوای قفل شده نیاز به ورود دارند نیز صدق می کند.
  • پاپ آپ هایی که فضای مناسب صفحه را اشغال می کنند و به راحتی قابل حذف هستند.
  • پیام های کوچکتر مانند بنرها ، خطوط داخلی یا اسلاید ها یا محتوای پنهان شده در پشت برگه ها.

نمونه هایی از پاپ آپ (pop up) غیرقابل قبول

گوگل پاپ آپ هایی را که به طور قابل توجهی به وب سایت شما آسیب می رسانند یا مانع از آن می شوند ، تایید نمی کند. این شامل:

  • تبلیغات بین المللی کلاسیک و تبلیغات که کاربران را در حین حرکت بین صفحات و/یا قبل از رسیدن به صفحه اصلی شما مختل می کند.
  • پاپ آپ های جدید باز می شوند که به محض کلیک کاربر روی صفحه شما باز می شوند.
  • پاپ آپ حاوی محتوا که کاربران برای ادامه خواندن مجبور به بستن آن می شوند.
  • واسطه های مستقل که قبل از دسترسی کاربران به محتوای شما باید رد شوند.

از این مثال ها می توان نتیجه گرفت که چه چیزهایی مورد پسند گوگل قرار نمی گیرد ،

  • هرزنامه ، رد کردن پاپ آپ که بازدیدکنندگانی را که به طور تصادفی روی آنها کلیک می کنند هدایت می کند یا تجربه کاربران شما را کاهش می دهد.
  • روکش های تمام صفحه ، پاپ آپ های خوشامدگویی و انواع تبلیغات.
  • تبلیغات مزاحم Lightbox.

اگرچه این ممکن است کمی بد به نظر برسد ، اما منطقی است. Google بر تجربه کاربر متمرکز است و راه هایی وجود دارد که شما همچنان می توانید مخاطبان خود را باپاپ آپ افزایش دهید بدون این که به لیست سیاه Google وارد شوید.

نحوه استفاده از پاپ آپ (pop up) بدون آسیب رساندن به SEO

اگر به این نقطه رسیده اید ، باید ایده ای در مورد نحوه استفاده از پاپ آپ داشته باشید و درک درستی از انواع پاپ آپ داشته باشید که احتمالاً بر SEO سایت شما تأثیر نمی گذارد. هنگام افزودن پاپ آپ به سایت خود ، می توانید از موارد زیر به عنوان راهنما استفاده کنید.

برای خروج از پاپ آپ به مقصد بروید . کارمند گوگل تأیید کرد که میانجی های ایجاد شده با قصد خروج هنوز مجاز هستند. تنها پاپ های مزاحم هستند که بین کلیک جستجو و دسترسی به محتوا ظاهر می شوند که بر رتبه بندی تأثیر منفی می گذارد. در نتیجه ،پاپ آپ هایی که هنگام حرکت در صفحه ظاهر می شوند یا پاپ آپ هایی که به سادگی میتواند ردش کرد ظاهر می شوند ، احتمالاً بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارند.

ظاهر پاپ آپ را به تأخیر بیندازید . منتظر بمانید تا خوانندگان با محتوای شما درگیر شوند و مطمئن شوید پاپ آپ به طور خودکار بسته می شود. می توانید از Google Analytics برای پیدا کردن میانگین مدت زمان ماندگاری کاربر در یک صفحه وب استفاده کنید. بسیاری از افزونه ها دارای ویژگی هایی برای تنظیم زمان یا محرک های مبتنی بر تعامل برای پاپ آپ های شما هستند که به تاخیر انداختن آنها تا زمانی که خواننده در محتوای سایت شما درگیر نشود ، آسان است.

کاربران نمی خواهند در هر صفحه ای که بازدید می کنند با درخواست “مشترک شدن” بمباران شوند.پاپ آپ های خوب از کوکی ها استفاده می کنند تا بتوانید کاربران خاصی را شناسایی کرده و مجدداً آنها را هدف قرار دهید تا پنجره های مختلف را ارائه دهند ، پیشنهادات ویژه برای بازگرداندن کاربران به سایت شما یا حتی پیگیری های مبتنی بر تعامل بسیار مناسب هستند.

همچنین می توانید به سادگی پاپ آپ خود را در دستگاه های تلفن همراه پنهان کرده و فقط روی دسکتاپ نمایش دهید. یا می توانید کمپین های پاپ آپ خاصی را برای دستگاه های مختلف ایجاد و تعریف کنید.

افزونه OptinMonster برای پاپ آپ پیشرفته

بنابراین چگونه می توانید از همه این نکات برای ایجاد و پیاده سازی بهترین گزینه ها که منجر به جریمه گوگل نمی شود استفاده کنید؟ یا آیا در مورد نحوه استفاده از پاپ آپ مخصوص وردپرس فکر می کنید؟ ما افزونه OptinMonster را توصیه می کنیم . این افزونه قدرتمند ، تعداد زیادی ویژگی برای سفارشی سازی کامل پاپ آپ ، اسلاید در گزینه ها ، قفسه های محتوا ، پیشنهادات سفارشی و موارد دیگر ارائه می دهد. از همه بهتر ، استفاده و پیاده سازی آن با وردپرس آسان است.

در ادامه به بررسی افزونه OptinMonster می پردازیم ، افزونه OptinMonster در ایجاد سفارشی سازی و مدیریت گزینه ها و پاپ آپ خود برای وردپرس بسیار آسان می کند.

OptinMonster Optin سفارشی سازی

برای ایجاد پاپ اپ با افزونه OptinMonster به راحتی به صورت کشیدن و رها کردن می توانید در سایت خود افزونه ایجاد کنید، (گرچه از CSS سفارشی پشتیبانی می کنند) ، گزینه های تلفن همراه ، جلوه های سفارشی و تنظیمات کمپین برای طراحی پاپ آپ استفاده کنید. همچنین می توانید از بین گزینه های زمان بندی عمومی و همچنین خروجی پیشرفته تر ، حرکت پیمایش ، عدم فعالیت ، زمان بندی و موارد دیگر را انتخاب کنید. علاوه بر این  توانایی هدف قرار دادن کاربران خاص براساس میل کاربر ، موقعیت جغرافیایی ، دستگاه یا حتی کوکی ها برای کمپین های شخصی استفاده کنید.

افزونه OptinMonster را نصب کنید

وقتی گزینه optinپاپ آپ شما آماده شد به حساب OptinMonster خود در پنل مدیریت وردپرس خود بعد از نصب افزونه متصل شوید و گزینه هایی را که می خواهید فعال کنید انتخاب کنید. و در حالی که تعداد زیادی از ویژگی ها دیگر وجود دارد که می توانیم به آنها اشاره کنیم ، آخرین موردی که به آنها اشاره می کنیم تجزیه و تحلیل داخلی است . به سرعت می توانید در یک نگاه ببینید کدام پاپ آپ ها و گزینه های در حال تبدیل هستند ، تغییرات را با آزمایش تقسیم A/B آزمایش کرده و عملکرد داشبورد خود را ردیابی کنید.

بنابراین اگر به افزودن پاپ آپ به وب سایت خود علاقه دارید و می خواهید مطمئن شوید که از مجازات های Google اجتناب می کنید ، OptinMonster تمام ویژگی ها و گزینه هایی را که احتمالاً می خواهید ارائه می دهد.

هیچ چیز مانند یک پاپ آپ توجه کاربر را جلب نمی کند ، اما بسیاری از کاربران و ربات های Google با آنها مهربان نیستند ولی با نکاتی که در این مقاله گفته شد میتوانید یک پاپ آپ ایده آل ایجاد کنید.

از آموزش راضی بودین ؟
+1
0
+1
0
+1
0

سلام👋، من امید نوروزی هستم

ابتدا با وردپرس آشنا شدم و بعد از مدتی علاقه به برنامه نویسی پیدا کردم و حالا عاشق کدزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم

شاهکار جدید سازنده قالب وودمارت

قالب فروشگاهی با دمو دیجی کالا و اکالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *