طراحی سایت فروشگاهی نیاز به یکسری از ویژگی های مختص به فروشگاه دارد که مقداری با طراحی سایت های دیگر متفاوت است و این نکته هم بگیم که نیاز به دقت بسیار زیادی دارد.
این ویژگی ها به این دلیل است که کاربر بتواند به راحت ترین شکل ممکن محصول مورد نظرش را انتخاب و خریداری کند ،طراحی سایت فروشگاهی باید از پایه اصولی و منطقی طراحی شود زیرا با پیشرفت برند سایت امکان ارتقاء در طراحی سایت را داشته باشد .
وردپرس با کمک افزونه قدرتمند ووکامرس میتواند به یک فروشگاه قدرتمند تبدیل شود و رابط کاربری ووکامرس بسیار آسان تر از سایت هایی است که از پایه با کدنویسی طراحی شده اند.
در این مقاله میخواهیم به ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم و در پایان این مقاله متوجه امکاناتی که سایت های فروشگاهی باید داشته باشند ،می شویم.
معرفی محصولات سایت فروشگاهی
ویژگی اول معرفی محصولات است ، وقتی مشتری محصولی را می خواهد خرید کند اول معرفی محصول را مطالعه می کند و یک شناخت نسبی از محصول پیدا میکند.
بگذارید یک مثال بزنیم : وقتی به صورت فیزیکی میخواهید یک لباسی تهیه کنید، فروشنده از نظر سایز ، رنگ ، جنس ، برند سازنده و… از محصول معرفی می کند در سایت هم به همین شکل می باشد و باید به درستی از محصولاتتان معرفی کنید.
طراحی مرتب دسته بندی سایت فروشگاهی
یکی از ویژگی های بسیار مهم در طراحی سایت فروشگاهی ، دسته بندی مرتب می باشد که گوگل بسیار در این موضوع دقت دارد و در صورت دسته نا مناسب نمره منفی سئو در نظر می گیرد پس در مرتب کردن دسته بندی های سایت دقت کافی داشته باشید.
برای مثال شما فروشند گوشی موبایل هستید در منوی خود یک بخش کالای دیجیتال دارید زیر مجموعه کالای دیجیتال را گوشی موبایل قرار می دهید و زیر مجموعه گوشی موبایل می توانید برند ها را قرار دهید مانند سامسونگ و غیره
در این صورت برای کاربر گمراهی وجود ندارد و به راحتی می تواند محصول مورد نظر خود را پیدا و خرید کرده.
طراحی ویژگی جستوجو قدرتمند سایت فروشگاهی
بسیاری از کاربران برای پیدا کردن محصول مورد نظر را جستوجو می کنند که در سایت های فروشگاهی حتما باید کادر جستوجو را طراحی کرده و در قسمت هدر سایت یا بخش های دیگر قرار دهد.
حتما در یاد داشته باشید که کادر جستوجو را بسیار قدرتمند طراحی کنید و یکی از افزونه های بسیار عالی جستوجو می باشد که میتوانید از سایت های معتبر تهیه و استفاده کنید.
سبد خرید در سایت فروشگاهی
کاربر بعد از انتخاب محصول و تایید به خرید در بخش سبد خرید میتواند محصول تایید شده را ببیند و اقدام به تسویه کند ،سبد خرید جزو الویت های اصلی طراحی سایت فروشگاهی می باشد تا کاربر قبل از تسویه حساب محصولات سفارش داده را مدیریت کند.
طراحی یک سبد خرید جذاب ولی ساده می تواند بسیار به رشد فروشگاه شما کمک کند.
راه های ارتباطی مشتری با فروشگاه
در بعضی از موارد نیازه که مشتری با مشاور یا پشتیبان فروشگاه ارتباط برقرار کند ممکنه سوالاتی قبل از خرید یا شکایت و غیره داشته باشند و باید بستری در این باره طراحی کنید که موجب اعتماد بیشتر مشتری هم می شود و در سئوی گوگل بسیار تاثیر می گذارد.
می توانید در منوی سایت فروشگاهی خود یک بخش تماس با ما یا ارتباط با ما استفاده کنید تا کاربران بتوانند به راحتی با شما برقرار کنند.
دریافت نماد اعتماد فروشگاه
سازمان هایی در این مورد وجو دارد تا فروشگاه خود را به رسمیت بشناید و حتما برای طراحی سایت های فروشگاهی نیازه که نماد اعتماد کسب کنید و در فوتر سایت قرار دهید که موجب اعتماد مشتریان می شود و اینگونه بگم که سایت های فروشگاهی که نماد اعتماد دریافت نکرده اند ، مشتریان از آن سایت ها خرید نمی کنند.
یکی از نکات دیگر در کسب نماد ها دریافت گواهی SSL است که بسیار در قسمت تسویه حساب مشتری مهم می باشد تا مشتری به سایت فروشگاه اعتماد کند و فرایند تسویه را نجام دهند.
تضمین محصولات برای مشتریان
یکی از ویژگی و دلایل اصلی که مشتریان برای خرید اقدام میکنند این است که سایت فروشگاهی پشتیبانی تضمین در موارد صحت و سلامت کالا را دارد یا نه و بعد اقدام به خرید از سایت می کنند.
پس حتما در طراحی سایت فروشگاهی از یک پشتیبانی برای ضمانت و تضمین کالا استفاده کنید .
استفاده از عکس های جذاب در طراحی سایت فروشگاهی
یکی از راه های تبلیغ در سایت های فروشگاهی عکس های محصول هستند که باید بسیار با کیفیت و جذاب باشند و در معرفی باید از تمام جهت ها از محصول عکس با کیفیت گرفته شده باشد.
خیلی از فروشگاه های برتر ایران وقتی وارد سایت هایشان می شویم عکس های بسیار زیبایی می بینیم که میشه گفت نظر مشتری را جلب می کند.
ولی این نکته را در نظر داشته باشید حجم عکس ها نباید زیاد باشد که سرعت سایت را افزایش می دهد.
طراحی فیلتر محصولات سایت فروشگاهی
خیلی از محصولات ممکنه انواع مختلف داشته و در سایت فروشگاهی ما وجود داشته باشند ، برای مثال در سایت فروشگاهی گوشی موبایل داریم و گوشی ها در حافظه های مختلف وجود داشته باشند ،در اینجا از ویژگی فیلتر در طراحی سایت فروشگاهی استفاده میکنیم و یک فیلتر با حافظه های مختلف 8گیگ ،16گیگ ،32 گیگ و غیره می سازیم تا مشتریان از حافظه های مختلف دیدن کنند.
ما میتوانیم از چند فیلتر در سایت استفاده کنیم مانند فیلتر رنگ ، حافظه ،برند ، سایز و… استفاده کنیم.
بروز رسانی محصولات فروشگاه
بعد از اتمام طراحی سایت فروشگاهی نیاز داریم همیشه محصولاتمان را بروزرسانی کنیم و از نظر قیمت ، کد تخفیف ، معرفی محصولات ، موجودی انبار و غیره به طور مداوم محصولاتمان را بروز رسانی کنیم.
اگر از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنید کار شما بسیار راحت در مدیریت کردن محصولاتتان می باشد و زمان بسیار کمتری را صرف میکنید.
همیشه در بروز رسانی محصولات فروشگاه زمان خاصی را قرار دهید و برای فروش بیشتر می توانید از تخفیف های روزانه استفاده کنید که بسیار استراتژی خوبی می باشد.